Information for Contributors to GEOLOG

Information for Contributors

Contributions should be submitted by e-mail to Alwynne.Beaudoin@gov.ab.ca, with GEOLOG in the subject line. Contributions are welcome in either of Canada’s two official languages. MS Word (.doc or .docx) is the preferred format for contribution but generic word processing (.rtf or .txt) files are also fine. Please do not submit PDF files. Up to four hi-res images may be submitted per contribution: preferred format is .jpg, RGB colour, with a minimum 300 dpi resolution at 5” x 3” size. Please ensure that images are cropped and colour-corrected, and provide a caption for each image, and an image credit line if needed. Contributors are responsible for securing permission to publish for any third-party images or images of living recognizable people. Diagrams (vector graphics) may also be submitted. Preferred format for graphics is Adobe Illustrator (.ai); make sure that the file is saved with “save text as lines” option enabled to ensure no font substitutions. Additional information on other file formats can be obtained from the Editor. Please do not embed images or graphics in your text document; images or graphics should be submitted as separate files. In your text, use a call-out in parentheses to indicate the approximate placement of each image and graphic. If files are larger than 10 mb, please contact the Editor for alternate delivery arrangements. Your contribution will be copy-edited to ensure consistent spelling and orthography and to correct any obvious typos or errors. Contributions may also be edited for clarity and length. If the Editor has questions about specific information in the text, she will contact contributors for clarification. Contribution deadlines are March 1, June 1, September 1 and December 1.


Consignes aux auteurs

Les contributions d’auteur doivent être soumises par courriel à Alwynne.Beaudoin@gov.ab.ca, en indiquant GEOLOG à la rubrique Objet. Les articles seront acceptés dans l’une des deux langues officielles du Canada. Les fichiers de format MS Word (.doc ou .docx) sont préférables, mais les formats génériques (.rtf ou .txt) sont aussi acceptables. Veillez ne pas soumettre de fichiers au format PDF. Par article, jusqu’à quatre images haute résolution peuvent être soumises; format préféré est .jpg, couleurs RVB, avec un minimum de 300 PPP en taille 5 po x 3 po. Veillez vous assurez que les images sont recadrées et leurs couleurs corrigées, qu’elles sont accompagnées d’une légende ainsi que des informations de référence le cas échéant. Il est de la responsabilité des auteurs d’obtenir la permission de publier toute image de tiers ou de personne reconnaissable. Des diagrammes (graphiques vectoriels) peuvent également être soumis. Le format préféré pour les diagrammes est celui d’Adobe Illustrator (.ai); assurez-vous que le fichier est sauvegardé avec l’option « Sauvegarder le texte comme ligne » activée pour éviter toute substitution de police de caractère. On peut obtenir des informations sur d’autres formats de fichiers en communicant avec l’éditrice. S’il vous plaît ne pas incorporer d’images ou de graphiques dans votre texte; ces images ou graphiques doivent être soumis sous forme de fichiers distincts. Dans votre texte, veillez utiliser des notes numérotées entre parenthèses pour indiquer l’emplacement approximatif de chaque image et graphique. Dans le cas de fichiers dépassant 10 Mo, veuillez contacter l’éditrice pour convenir des modalités de téléchargement. Vos articles seront révisés afin d’en assurer la cohérence orthographique et corriger les fautes de frappe ou erreurs évidentes. Les articles pourront aussi être corrigés pour plus de clarté et éviter des longueurs. Dans les cas où l’éditrice aurait besoin d’informations particulières concernant le texte, elle communiquera avec les auteurs. Les dates limites pour soumettre des articles sont le 1 mars, le 1 juin, le 1 septembre et le 1 decembre.

Go to Top